Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



6 Aralık 2012 Perşembe

Rokfor Soslu Bonfile

Rokfor peyniri, bizde eşimin favorisidir. Onu tanıdığımdan beri vazgeçilmez lezzetleri arasındadır. Özellikle arkadaşlık dönemimizde, ne zaman dışarda yemek yesek, rokfor soslu bonfile sipariş etmeyi tercih ederdi. Zamanla bu tercihleri değiştiyse de, eminim aklının bir köşesinde kalmıştı bu yemek.

Geçen sene eşimin doğum gününde şinitzel yaptığımı ve beğenerek yediğimizi yazmıştım. Bu sene, yine eşimin doğum gününde ona sürpriz olarak rokfor soslu bonfile pişirdim. Yanına, fırında pişirdiğim elma dilim patates ve mevsm salatayla harika oldular. 

Elma dilim patatesi hem uğraşmamak hem de lokanta lezzeti yakalamak için hazır aldım. Aslında hazır gıdalara karşıyım, ama paketin "içindekiler"  kısmını okuyunca, sadece "patates, bitkisel yağ ve tuz" içerdiğini görüp rahatladım. En azından koruyucu vs olmadığından bundan sonra da arasıra güvenerek alabileceğimi düşünüyorum.

Gelgelelim tarif ve fotoğrafa. Maalesef fotoğraf ve tam bir tarif yok.

Bonfile, istediğiniz ve bildiğiniz şekilde pişiriliyor. Sos içinse şöyle diyebilirim, küçük bir cezvede bir tatlı kaşığının yarısı kadar tereyağını erittim. Yağ eriyince ocağı kapatıp, bir yemek kaşığı kadar rokfor peynirini yağa ilave ederek karıştırdım. Peynir eriyince yarım paketten biraz daha az süt kreması koyup, ocağı yaktım, sos kaynayana kadar sürekli karıştırdım. Sos lezzetliydi ama sulu oldu, demek ki gelecek sefer kremayı azaltmam gerekecek.

Denemek isterseniz, internette bir çok detaylı tarif var. Ama hepsi özetle yukarıda anlattıklarımı yazıyor. Kimi soğan ilave ediyor, kimi şarap vs.. Bence sos kısmı, damak zevkinize ve mutfak becerinize kalmış. Nasıl isterseniz öyle :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac