Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



15 Ocak 2013 Salı

Balkabağı Çorbası

"Yemek, yedirmek işte bütün mesele bu". Hele ki kış aylarında, hele ki mevsiminde tüketmeye programlı bir anneyseniz, üstelik herşeyden yesin, tatsın, alışsın, iyi bir beslenme düzeni olsun diye düşünüyorsanız.

Balkabağı çorbası çok uzuuuun bir süredir aklımdaydı. Ama bir türlü pişirmeye cesaret edemiyordum. Daha önce yazdığım gibi, çocuğunuz iştahsızsa fantaziye giremiyorsunuz, hep klasik hep klasik... Bir de adı üstünde "balkabağı", hep tatlısını bildiğimiz, başka türlüsünü düşünemediğimiz bir sebze. Üstelik mineral bakımından çok da zengin.

Madem tatlısı evimizde yenmiyor, o zaman çorbasını denemeliyim diye düşünürken, önce internetten sonra eş dost arkadaştan aldığım yorum ve pişirme önerileri ışığında dün kendimce bir çorba pişirdim. Bu çorbaya gelen en büyük eleştiri ve uyarı, tadının "tatlı" olmasıydı, dolayısıyla "tatlı" tadını kırmak için birşeyler yapmaya çalıştım.

Sonuç ?

Taburesine tüneyip mutfakta şirinlik yapan Defne, yemek saatinin yaklaşmasıyla iyice acıkmıştı ve o açlıkla 3 çorba kaşığı kadar içti. Tadının "güzel" olduğunu söyledi ama aynı performansı akşam sofrada göstermedi. -pes etmek yok bu akşam tekrar denenecek-

Eşime gelirsek... Başta ne çorbası olduğunu söylemedim, sadece değişik bir çorba yaptım bakalım sevecek misin dedim. Çorbanın rengini gördüğünde havuç çorbası sandı. Tedirgin bakışlarım altında birkaç kaşık içti, beğendiğini söyledi ve içinde ne olduğunu sordu. Balkabağı diyince çok şaşırdı ve severek içti.

Ben de beğendim çorbayı. Lakin klasik mercimek ya da tarhanayı tercih ederim. Aşağıdaki tarifle, "tatlı" tadından hayli uzak ama "tatlımsı" bir his yaratan bir çorba oluyor. İçindeki defne yaprağı bence hoş bir koku ve aroma veriyor.

Bu öğlen, bir kupa çorba ısıttım kendime. İçine kırmızı pul biber ve az miktar çırpılmış labne peyniri koydum. Daha farklı ve yine leziz bir tat oldu.

Akşam Defnoş hanımın performansına göre, kalan kabak ya yine çorba olacak ya da klasik tarifin dışında bir kabak tatlısı.... tatlı yaparsam ayrıca paylaşırım... şimdilik çorbanın tarifi :

Malzemeler: 

Bir dilim balkabağı, yarım çay bardağı pirinç, bir küçük kuru soğan, bir küçük patates, bir diş sarımsak, bir defne yaprağı, bir tatlı kaşığı un (silme), tuz, karabiber, su, tereyağ, kıvam ayarlamak için süt.

Yapılışı:

Tereyağını tencereye alın. Üzerine yemeklik doğradığınız soğan, sarımsak ve balkabağını koyun. Unu serpin. Su ilave edin, kaynamaya bırakın. Kaynadıktan sonra yemeklik doğradığınız patatesi, pirinci ve defne yaprağını ekleyin. Sebzeler yumuşayana kadar pişirin. Pişince blenderdan geçirip, sütle inceltin. Tuz ve karabiber ekleyin.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac