Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



9 Ocak 2013 Çarşamba

Defne'nin Kereviz Yemeği (yeni)

Defne'nin iştahsızlığından yakınırım ya hep. Bir yandan yakınır diğer yandan da miktaren az da olsa mevsim sebze/meyvesi yemesiyle içten içe övünürüm.

Sen misin övünen, sevinen? Defne'can, geçen sene ve bu kış başında yediği karnıbaharı şiddetle reddettiği gibi, son iki kezdir pişirdiğim kereviz yemeğine de burun kıvırınca beni bir telaş aldı.

Karnıbaharı geçtim ama ya kereviz? Evet, üstüste aynı yemeği yapmıyorum. Haftada birden fazla kereviz vermiyorum ama bizimki bir şekilde yemez oldu işte. Ben içten içe yanar dururken dün öğleden sonra, komşumuzla kızı bize geldiler.

Sağolsun komşum, deneyimli annedir ve tecrübelerime göre eli de gayet lezzetlidir. Ona, bu durumu çıtlattığımda bana kendi kereviz tarifini verdi ve kızının bayılarak yediğini söyledi. Üstelik her öğün et yedirmek için kaygılanmamam, biraz da farklı tatları denemem konusunda beni cesaretlendirdi. Gece heyecanla uyumuşum ki rüyamda, dolaptaki tek kerevizi bir başka yemekte  kullandığımı ve bu yeni tarif için elimde başka bir kereviz kalmadığını gördüm. Artık ne hale gelmişim düşünün !

Neyse, bugün komşumun tarifiyle kerevizi pişirdim, yanına onun söylediği gibi makarna yaptım. Netice, kereviz yemeğini yiyen Defne ve mutlu anne. -gerçi erken sevinmemeliyim Defne sürprizlerle doludur, ama olsun, yeni tarif de bizi bir süre götürür-

Komşumun tarifiyle yaptığım kereviz yemeği;

Bir kereviz, bir havuç ve bir patatesi küpler halinde doğruyorsunuz. Bir küçük soğanı yemeklik kıyıyorsunuz. Varsa bir avuç bezelye ekliyorsunuz. Hepsini tencereye koyuyorsunuz. Üzerine bir portakalın suyunu döküyorsunuz. Çeyrek çay bardağı zeytinyağı, bir küp şeker ilave ediyorsunuz.  Sebzelerle yüzyüze gelecek şekilde su ilave edip pişiriyorsunuz. Pişme esnasında birkaç dal maydanoz ya da dereotu ilave edip sonrasında çıkarabilirsiniz. En son tuzu ayarlanıyor. (havucun biraz diri kalmasını seviyorum)

Kendi tarifimle makarna:  

Bir çay bardağı boncuk makarnayı yapışmaz tava ya da tencereye koyuyorsunuz. Üzerine tatlı kaşığı ucuyla domates ve biber salçası ilave ediorsunuz (sağolsun kayınvalidem her yaz konservesini yapar). Yarım diş sarımsağı doğrayıp ekliyorsunuz. Biraz tuz ve yağ koyuyorsunuz. Diğer yanda 2 çay bardağına yakın su kaynatıyorsunuz ve kaynayan suyu makarnaya boca edip, kapağı kapalı olarak makarna suyu çekip yumuşayana kadar pişiriyorsunuz.

Eski tarifimle kereviz yemeği:

Bir miktar kıyma, yemeklik doğranmış soğan ve küp doğranmış bir havucu fındık yağında çok az çevirip üzerine salça ve su ekliyorsunuz. Su kaynayınca, küp doğranmış bir kereviz ve bir patatesi ilave ediyorsunuz. Varsa bir avuç bezelye ekliyorsunuz. Birkaç dal dereotu ilavesiyle pişiriyorsunuz. En son tuzu ayarlanıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac