Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



23 Şubat 2013 Cumartesi

Bayat Ekmek Kampanyası

Ekmek israfını önlemeye yönelik düşünülen, "Bayat Ekmeğini Getir Tazesini Götür" kampanyası 20 Şubat'ta başlayacaktı, çok şükür ertelendi. Neden mi böyle söylüyorum ?

"Ekmek", nimettir, kutsaldır bizim için. Sokakta yerde görsek, eğilir alır kenara koymaz mıyız? Evde yere düşse kimimiz öpüp başına bile koyar ekmeği. Hatta büyükbabamın ninesi, "ekmek bıçakla kesilmez, elle bölünür, bıçakla kesmek ekmeğe saygısızlıktır" dermiş.

Hal böyle olunca neden bayatlatıyoruz bu en değer verdiğimiz nimeti? Ve neden bayat haliyle bir şekilde idare etmektense, yeniden bayatlatabileceğimiz bir yenisi ile değiştirmeyi tercih ediyoruz?

Bu kadar mı kendimizle çelişiyoruz? Bu kadar mı "aç" ın halini bilmiyor, nimetimizi mundar ediyoruz?

Peki bir de şu açıdan bakalım. Bayat ekmekler fırına gitti, fırıncı bayat ekmeği ne yapacak? Hayvan yemi mi olacak, yoksa bir şekilde işlemden geçirip yine bizlerin önüne mi sunacak? Mesela galeta unu mu yapacak ya da kraker mi? Bilmiyorum, düşünmek bile istemiyorum.

Velhasıl kendi aklım fikrimle karşıyım bu kampanyaya. Tükettiğimiz kadar alalım diyorum ve bir şekilde ekmeğimiz bayatlarsa kendimiz değerlendirelim diyorum. Demekle kalmıyorum çözüm önerilerimi sunuyorum, sizden gelecekleri de merakla bekliyorum...

1. Yumurtalı ekmek 

2. Ekmek pizzası (bruschetta)

3. Çorbalar için kruton (ekmekleri küp doğrayın biraz yağ ilavesiyle kızartın, buzdolabında saklayın, kullanacağınız zaman azıcık ısıtıp sıcak çorbalarınızın üzerinde servis yapın)

4. Galeta unu (ekmekleri robotta çekin, sonrasında köfte harcı ya da kızartmalarınızda kullanın)

5. Pideli köfte (tarifi ve fotoğrafı ayrıca yayınlayacağım)

Yukarıdakileri yapmaya üşeniyorsanız ya da zamanınız yoksa, bayat ekmeği ufalayıp biraz ıslatın. Pencere kenarına ya da uygun bir yere koyarak kuşlara verin. Dakikalar içinde tükeneceğine emin olun, özellikle kış aylarında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac