Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



28 Mart 2013 Perşembe

Bir İleri Bir Geri

Bir ileri bir geri, yılda iki kezdir bu uygulama. Ahmet Hamdi Tanpınar'ın "Saatleri Ayarlama Enstitüsü" adlı romanı gelir aklıma her sene... Yaz saati- kış saati uygulamasından bahsediyorum, hani önümüzdeki pazar yaz saatine geçeceğiz ya ...

"Enerji tasarrufu", "dünya saatlerine uyumlu olma" vs. gerekçe ne olursa olsun, Defne'den önce hiç umursamadığım bir ayarlamaydı bu. Üstelik kışa girerken yapılan ayarlamada bir saat fazla uyumanın, yaz saati uygulamasında da hava aydınlıkken işten çıkmanın keyfini sürerdim. Ne olacaktı ki?

Peki Defne'den sonra ne oldu? Malum uykusuz/ uykuyu sevmeyen/ hassas uykulu bir küçük bebek, şimdilerde kız çocuk olan 27 aylık canavar Defne, yılda iki defa yapılan bu uygulama ile rayından çıkmış bir trene dönüşüyor ve beni de dönüştürüyor.  Evi Nazi Kampına dönüştürmek suretiyle zar zor kurduğum ve canım pahasına korumaya çalıştığım uyku düzeni yerle bir oluyor, başladığımız noktaya geri dönüyoruz. Üstelik bu seneki uygulama, tam da benim "yeni bir uyutma stratejisi" geliştirmeye başladığım ilk haftanın sonuna geliyor. Kontrol ve düzen delisi ben, neden takvimleri önceden kontrol etmedim, bilemiyorum, hata işte :)

Velhasıl, pazar gününü, saatleri ayarlamayı, düzenimizin nasıl etkileneceğini görmek için sabırsızlanıyorum. Acaba aranızda var mı bizim kadar çok etkilenen?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac