Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



10 Nisan 2013 Çarşamba

"Anı Yaşa"



Facebook'ta bir arkadaşımın paylaştığı , benim de görüp beğendiğim, haklı bulduğum bir söz bu !

Türkçe meali;

"Eğer kendini kötü hissediyorsan geçmişte yaşıyorsun,
 Eğer endişeliysen, gelecekte yaşıyorsun,
 Eğer huzurluysan, şu anda yaşıyorsun."

Bazı istisnalar haricinde bende tamamen geçerli olan bir söz bu. 

Geçmişe ne zaman dönüp baksam, eski defterleri- anıları ne zaman karıştırsam hep hüzünleniyorum. Bazen o günlere geri dönmek, o günlerde bıraktıklarıma tekrar kavuşmak istiyorum. Ama hep biliyorum ki bu imkansız, zaman hızla akıp giden, götürdüğünü de bir daha asla yerine getirmeyen birşey.

Geleceği düşündüğümde de endişeleniyorum evet. Ülkemin gündemi yine bomba gibi olduğundan bundan 3-5 sene sonrasını göremiyorum, öngöremiyorum. Dolayısıyla ne kendim ne de ailem için "güven" duyabiliyorum, umutlanıyorum. Dün bildiğimiz, benimsediğimiz, bize "doğru" diye öğretilenlerin zaman içinde nasıl "değersiz", "önemsiz" hale getirildiklerini gördükçe içim korkuyla doluyor. Acaba yarın ne olacak, nasıl bir güne uyanacağız diye endişeleniyorum.

Bugünümse, çok şükür iyi. Bahar geldi bir kere, hava, son günlere inat yine ısındı, parklar bahçeler bizim, sağlığımız da yerinde. Günlük telaşın dışında yaramazlık yok Allah'tan. Eğer yaşadığımız bu anı mahfedecek bir sıkıntımız yoksa yukarıdaki söz aslında bize "anı yaşa" diye öğütlüyor. Gününün kıymetin bil, mutlu ol ve mutlu et, "dün geçti gitti, yarınsa bilinmez, ama ya bugün ? "

Her nerede olursanız olun, eğer bugününüz iyiyse, dünün mutsuzluğunu yarının endişesini bir kenara bırakarak, aynaya bakıp kendinize kocaman ve içten gülümseyin... tıpkı benim şimdi yapacağım gibi....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac