Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



11 Nisan 2013 Perşembe

"Eşekli Kütüphaneci"- Fakir Baykurt

Bugüne kadar blogumda hep çocuk gelişimi kitapları ve büyükler için film önerileri yapmıştım, bunlara hem büyükler hem de küçükler için kitap önerilerini de eklemek istiyorum. Hatta bunları ayrı bir başlık altında da toplasam bir ara.... :)

Daha evvel burada bahsetmiştim; kendime ve Defne'ye kitap/dergi okumayı, sevdiklerime de hediye olarak kitap almayı çok severim. Özellikle biyografi ve tarih kitapları hoşuma gider. Eskiden roman da okurdum ama son yıllarda "gerçek" hikayeleri okumayı daha çok sever oldum.

"Eşekli Kütüphaneci" benim yıllar evvel tanıştığım, bir solukta okuyup bitirdiğim bir kitap. Bu kitap, Mustafa Güzelgöz'ün hayatını anlatıyor. Mustafa Güzelgöz, tam bir kitap tutkunu, işini severek yapan örnek bir kütüphaneci. Halka okuma alışkanlığı kazandırmak, halkı bilgi ve bilinçlendirmek için kitapları halkın ayağına götürüyor, hem de ne imkansızlıklar, zorluklar içinde. Özellikle kadınları ve çocukları kütüphaneye çekmek için takdir edilecek çarelere başvuruyor.

Görev yeri olan Nevşehir de bu büyük insanı unutmamış, internet sitesinde bahsetmiş. Fotoğraflar ve hakkında yazılanlara yer vermiş.

Fakir Baykurt'un kaleminden anlatılan bu gerçek "hikaye" beni çok etkiledi ve içten içe hep okumanın ne kadar önemli olduğunu, kendini geliştirmenin en kolay yolunun okumak olduğunu, okumayan cahil bırakılan toplumların nasıl mahfolduklarını düşündüm ve yine içimden Halk Evlerini kapatan, insanlarımızı cahilliğe iten zihniyete beddualar ettim.

Bize ibret, çocuklara güzel bir örnek olması açısından, bahsettiğim kitabı, hem büyüklere hem de ilkokul çağından itibaren çocuklara tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac