Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



16 Nisan 2013 Salı

Gazamız Mübarek Olsun ! (tuvalet eğitimi 2-3)

"Ah ne olacak bu tuvalet eğitimi", "komşu çocuklar başlamış, yolu yarılamış biz hala tıntın" derken ve iki hafta önce gayet hatalı olarak sadece benim kararımla 2. denemeyi yapıp hüsrana uğramışken bu sabah kendimizi yeni bir tuvalet eğitimi içinde bulduk.

Merak edenler için tuvalet eğitiminin ilk yazısı burada. Gelelim ikinci ve çok hatalı denemeye. Tamamen yanlıştı biliyorum ve şimdi daha iyi fark ediyorum ama belki olur diye başlamıştım ve itiraf edeyim komşu çocukların gazına gelmiştim. Çünkü Defne bayağıdır çişini ve kakasını söylüyordu ama bir şekilde lazımlığa yapmıyordu. Bir öğleden sonra aldım bizimkini karşıma olayı anlattım, "sen büyüdün" dedim, Kitty'li külotlarını gösterdim, birini giydirdim, aynada baktı filan ve pattadanak bezi çıkarıverdim. O gün arka arkaya tam 3 kez çişini altına yaptı. Üstelik 15 dakikada bir "çişin var mı", "bak altında bezin yok" dememe, taytını indirip "bak bez yok" diye ona göstermeme rağmen... Şaka gibiydi, hiç birinde sinirlenmedim, ama elimizdeki tayt stoku bitmiş, ben de perişan ve umutsuz olmuştum ve bezi yeniden bağlayıverdim. Hatta o hafta başka şeylerin de üst üste gelmesiyle yorgunluktan nezle oldum. Komik ama gerçek :)

"Her çocuk farklıdır" dedim içimden, "ne olacak eninde sonunda öğrenecek" dedim, "çiş temizlemek çok da matah değilmiş biraz daha kalabilir" dedim ve ipin ucnu bıraktım.

Devam eden iki hafta boyunca kendi istediğinde tuvalete gitti, kimi kez kakasını kimi kez çişini yaptı. Ama keyfi olduğunda işte, öyle bir rutin filan yoktu. Hatta bazen gözlerimin içine baka baka "bezime hapacam" deyip koyverdi. Asla tepki vermedim, zor tuttum kendimi ama tuttum işte...

Neyse, geldik bu sabaha. Gece uykusundan uyandı, bezini değiştireceğim sırada baktım ki bez neredeyse kupkuru. "Ya bismillah" dedim kendi kendime ve bizimkine "hadi tuvalete gidelim çiş yapalım" dedim. "Bezime hapıcam" cevabı beklerken aldığım yanıt güzeldi "tamam". Gittik tuvalete, bol bol çiş yaptı, demek tüm geceninkini tutmuştu. Sonrasında da bir cesaret bez bağlamadım. Bakalım şimdilik idare ediyoruz. Sevgili komşumuzdan da gerekli tüyoları aldım, sağ olsun bugün sabah kahvesine gelip ikimize de moral ve mutluluk aşıladı, hatta Defne yaptığı çişleri ona da gösterdi. ondan aldığım cesaretle öğle uykusuna bezsiz yatırdım, bakalım nasıl kalkacak?

Halimiz böyle işte, gazamız mübarek olsun !

2 yorum:

  1. Kolay gelsin, umarım hızlıca halleder bu işi Defne.
    Bizim için de yaz gündemine eklenecek bir mevzu bu. Sizden tüyoları alırız artık :)

    YanıtlaSil
  2. Göreceğiz bakalım Sessizce, benim küçük afacan sürprizlerle doludur :) Darısı başınıza :)

    YanıtlaSil

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac