Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



24 Nisan 2013 Çarşamba

Kuzu Kapama


Senelerdir gittiğimiz yazlığımızdaki komşu teyze, sağolsun evinde pişen en ufak yemekten bir kap da olsa bize verir. Kuzu kapama ile işte öyle tanışmıştım. Bol dereotlu mis gibi yumuşacık pişirmişti kuzu etini. Tarifini almış ama uygulamamıştım.

Sonrasında eşimin teyzesinde yedik kuzu kapamayı. Hatta iştahsız Defne bile sevdi. Eşimin anne tarafı Konyalı'dır. Ailenin herbir hanımı ayrı ayrı mükemmel yemek yapar. Üstelik pratik ve besleyicidir pişirdikleri. Velhasıl özellikle Defne'nin sevdiğini gözönüne alarak kuzu kapama yapmak istedim. Gerçi et yemekleriyle aram çok iyi değildir, her zaman güzel pişiremem ama konu Defne olunca "yapamam" dediğim herşeyi kırmak gerekiyor.

Eşimin teyzesinden tarif aldım, internette biraz araştırdım, rahmetli anneciğimin yemek kitabına baktım sonunda kendi usulümde kuzu kapamayı pişirdim. Sonuç gerçekten çok iyiydi. Üstelik çok da pratik bir yemek, kesinlikle başında durmanıza gerek yok. Tencereyi ocağa koyduktan sonra arasıra suyunu kontrol etmek ve yanına bol terayağlı-zeytinyağlı bir pilav yapmak yeterli. Yemekte salata yaprakları olduğu için ayrıca salata yapmayabilir, yoğurtla servis edebilirsiniz. Ya da çoban salata yakışabilir.

Malzemeler:

- 1 adet kuzu kol (kişi sayısına göre bölünecek)
- 1 adet yeşil salata (yıkanıp yaprakları iri parçalara bölünecek)
- Yarım demet taze soğan (yıkanıp ikiye kesilecek)
- Bir tatlı kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tereyağ
- Tuz
- Tane karabiber
- 8 - 10 adet sarımsak (soyulmuş bütün bırakılmış)

Yapılışı: 

1. Yeşillikleri bir kaba alın. Üzerlerine toz şekeri ve tuzu serpip elinizle karıştırın. Pişireceğiniz tencerenin (çelik ya da seramik) dibini tereyağ ile yağlayın.

2. Yeşilliklerin yarısını tencerenin dibine döşeyin. Üzerlerine etleri yerleştirin. Etin üzerini biraz tuzlayın. Sarımsakların yarısını serpin. Tane karabiberleri koyun.

3. Kalan yeşillikleri etlerin üzerine kapatın.

4. Kısık ateşte 1- 1,5 saat kadar pişirin.

Püf noktaları:

* İsterseniz yeşillik mikratını artırıp dereotu da koyabilirsiniz. Defne dereotu sevmediğinden ben koymadım.

** Tencereyi sıvıyağ ile de yağlayabilirsiniz ama tereyağın tadı başka :)

*** Gelecek sefer tane karabiber yerine çekilmiş karabiber kullanacağım. Çünkü tane karabiber yeşilliklerin arasında saklanınca ayıklaması zor oluyor birkaç kez Defne'nin ağzına gelip yaktı. Küçük çocuğu olanlara tavsiye...

**** Yeşilliklerin ve etin kendi suyu pişirmeye yeter. Ama arasıra suyunu kontrol etmekte, su kalmamışsa sıcak su eklemekte yarar var.

Son olarak; fotoğraf aceleye geldi, çatal bıçağın yeri yanlış oldu kusura bakmayın artık :)

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac