Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



19 Nisan 2013 Cuma

"Meraklı Minik" Tübitak Yayınları

Minik olup da meraklı olmayan var mıdır acaba? Hiç sanmıyorum.

Önce komşumuzdan öğrendiğim, ardından kitapçıda incelediğim Tübitak'ın aylık yayınlarından biri "Meraklı Minik". 3 yaş ve üzeri çocuklara tavsiye edildiğinden uzunca bir süre almamak için kendimi tuttum. Ama geçen pazar kitapçıya gittiğimde bu haftanın soğuk geçeceğini, dolayısıyla da eve kapanacağımızı bildiğim için deneme amaçlı nisan sayısını aldım.

Ne kadar iyi ettiğimi salı sabahı sürpriz bir şekilde tuvalet eğitimine başladığımızda bir kez daha anladım. Çünkü tuvalet eğitimi demenin, eve kapanmanın bir başka nedeni olduğunu yeni öğrenmiş oldum. Neyse bu ayrı bir yazının konusu olsun. Gelelim dergiye.

Aylık bir dergi bu, yayın kurulu tabii çok sağlam, neticede Tübitak çıkarıyor. Ama kesinlikle sıkıcı ya da bunaltıcı, "ciddi" değil. Tamamen oynayarak öğretmek amaçlı. El becerilerini geliştirmek amaçlı. Bizim aldığımız Nisan sayısı "inşaat ve evler" temalı mesela. İlk başta Defne'nin pek ilgisini çekmedi, ama sonra baktım konu sardı bizimkini. Henüz 28 aylık, el becerileri tabii o kadar gelişmedi bu yüzden derginin ekinde verilen maketi ben biraz yaptım ve oynaması için o küçücük evleri, arabaları bizimkine verdim. Bayıldı ve dağarcığına "maket" kelimesini ekledi.

Dergide anlatılan hikayeye bayıldı. Hikaye, bir ailenin yeni bir eve taşınmasını, evdeki ufak tefek tamirat işlerini yapmak için hırdavat dükkanına gitmesini, alet edevat almasını vs anlatıyor. Ailenin küçük kızı Deniz başrolde tabii. Böylece kelime dağarcığımıza meraklı Defne'nin söyleyişiyle "hırdahat" da katılmış oldu. Hayatında ilk kez çıkartmalar yapıştırdı ve çok hoşuna gitti. Hırdavat dükkanında satılan malzemeleri öğrenmiş oldu ("kargaburun" dahildir ki her söylediğinde gülesim geliyor)

Dergide, esas tema "inşaat ve evler" ile bağlanılı başka konular da var....

Aslında bu yayın 3 yaş ve üzerine tam olur biliyorum ama sonuçta ucundan kenarından Defne'ye de iyi geldi. En azından kelime dağarcığı geliştirme ve basit el işi anlamında. Sonuçta günlük hayatında inşaat olmayan bir çocuğun vizyonu da genişlemiş oldu. Eminim daha büyük çocuklar maketi kendileri yapıştırıp, yemek önerisindeki görselliği harika "mahalle" temasını yine kendileri yapabilirler.

İşin en güzel yanlarından biri, "eyvah bu çocuğu nasıl oyalayacağım" derdini ortadan kaldıran bir yayın. Çünkü gerek içeriği gerekse verdiği ekler çok zengin. Üstelik fiyatı da 4 lira. Çocuğun gelişimine göre henüz erken olan içeriği, ilerde yapması için saklayabiliriz de.

Dolayısıyla merak ettik, aldık, denedik ve beğendik. Sizlere de tavsiye ederim.

Not: 3. tur tuvalet eğitiminin nasıl gittiğini merak edenler varsa, haftasonunu da geçirdikten sonra detaylı birşeyler yazmaya çalışacağım. O zamana kadar dualarınızı ve sabır dileklerinizi eksik etmeyiniz :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac