Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



30 Nisan 2013 Salı

"Oturun Lan Evinizde ! "

Yarın 1 Mayıs ya gerilmeye başladık yine... Kutlama için Taksim istendi, klasik verilmedi, Kadıköy meydanına izin çıkmış en son öyle duydum vs vs.. Ben bu işin yine ucunda bucağında değilim tabii. Korkarım böyle toplu olaylardan, gösterilerden. Hele 1 Mayıs'tan. Çünkü ailem bana bunu öğretti, rahmetli büyükbabacığım hayattayken ve biz onunla yaşarken 1 Mayıs günleri evden çıkmam, markete bile gitmem onun kalbini çarptırmaya yeterdi, bu yüzden evde kalır güzel bir program yapardık birlikte. Neyse, sıkıntı ya da anlatacağım bu da değil....

Dün, çok sevdiğim bir arkadaşım Amerikan hastanesinde doğum yaptı, gidemedim tabii, anca telefonla tebrik ettim ve ona kendi ellerimle yapacağım kayısı hoşafı götürmek istedim. Anneler bilir, kayısı hoşafı hem sütü arttırır hem de bağırsak çalışmasını düzenler. Özellikle sezeryan doğumdan sonra bu ikisi de önemlidir. Yarın 1 Mayıs eşim evde olacak, sabahtan Defne'yi ona bırakıp metroya atlayarak gidip, hemen eve dönmekti niyetim. Sonrasında başka programımız var çünkü. Ben bunları kafamda kurup organize ederken canım vilayetimin ve emniyet güçlerimin de planları olduğunu unutmuşum tabii. Hürriyet'in internet sitesine girdim ki, yasaklar daha şimdiden ilan edilmeye başlanmış.  http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23171239.asp

Metrobüs yok, metro yok, finiküler yok, yok oğlu yok. Ne demek bu şimdi? Hadi işyerlerinin bir kısmı tatil ama ya AVM ya da küçük özel firmalar, dükkanlar vs ?? Hepsi çatır çatır çalışacaklar, peki İstanbul koşullarında bunca insan nasıl işe gidip gelecek? Acil durumlarda hastanelere nasıl ulaşacak? Bunların yanısıra, izin gününde insanlar en hızlı ve en ucuz ulaşım şeklinden neden mahrum bırakılacak? Oldu olacak sokağa çıkma yasağı ilan edilsin, hepimiz rahat edelim değil mi?

Yerin altından ulaştırmayan yerin üstünden de ulaştırmaz, mazallah elimde kayısı hoşafı cop yemenin anlamı yok deyip kırıp totocuğumu oturacağım..... tevekkeli değil rahmetli büyükbabacığım hep haklı çıkıyor ve ben her 1 Mayıs bir şekilde "evimin sınırlarından " pek uzaklaşamıyorum....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac