Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



4 Nisan 2013 Perşembe

Utanıp Sıkılmadan

Açıkça söylüyorum işte, Muhteşem Yüzyıl'ı seyrediyorum. Hem de bayıla bayıla ! Ne "tarihimizi çarpıtıyor" eleştirilerine ne "ecdadımızı lekeliyor" görüşlerine aldırmadan, her çarşambayı iple çeke çeke, bu yaz bitecek olmasına isyan ederek....

"Tarihi gerçekliktir" demiyorum, "harem böyleydi" demiyorum, "Kanuni hayatının çoğunda seferdeydi haremde değil" demiyorum. Bunları "tarihçilere", "tarih kitaplarına" ve belgesellere bırakıyorum. Seyrettiğim bir dizi sonuçta, tarihten ilham alınarak kurgulanmış bir eser.

Muhteşem Yüzyıl'ın hakikaten muhteşem bir tarafı var. Oyuncu kadrosu çok sağlam. Genelde, tiyatro kökenli oyuncularla çalışıyorlar. Hepsi birbirinden güzel, yakışıklı. Kostümler,dekor, mücevherler göz kamaştırıcı. Kanuni'nin giydiği kaftanların rengine ve desenine özellikle bayılıyorum mesela. Petrol mavisi bir tane var, Halit Ergenç'in göz rengini de vurguluyor.

Ah bir de Defne erken uyusa çarşambaları, dizinin son yarım saatine yetişebilirsem şanslıyım, yoksa tamamını dizüstü bilgisayardan iki büklüm seyredebiliyorum...

"Bir gün herkes bu dizide oynayacak" sloganlarına kendimce cevap veriyorum, "hadi beni ve Defne'mi de alın aranıza, bir sahnecik olsun bize yeter, aranızda olup o havayı koklamak isterim !"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac