Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



25 Mayıs 2013 Cumartesi

Haftalık Menü Önerisi (kış için)

Kışın üzerinden çok geçmeden ve benim balık hafızamdan silinmeden yine üç aşağı beş yukarı yazayım kışlık menümüzü.

Kışın en büyük sıkıntısı ev ahalisinin yediklerinin birbirini tutmaması. Defne kış sebzelerini yiyor ama baklagillerle arası pek iyi değil, babaysa kış sebzelerini neredeyse hiç yemiyor ama baklagillerle arası iyi. Bu yüzden kışın dengeyi tutturmam, özellikle baba açısından "mevsiminde" yemekler hazırlayabilmem benim için maraton gibi oluyor. Yaz sebzelerini buzluğa atmayı çok da tercih etmiyorum, Defne'nin eski usul yetişmesini istiyorum çünkü. Yani yazın yaz, kışın kış. Ama bezelye ve enginar konusunda istisna yapıyorum mecburen.

Pazartesi:

Öğlen; ıspanak borani, yoğurt
Akşam; aynı menü, ilaveten Defne'ye köfte. Bize salata, Defne'ye yoğurt.

Salı:

Öğlen; mevsim balığı, patates salatası ya da brokoli salatası
Akşam; köfte, patates püresi, bize salata, Defne'ye yoğurt.

Çarşamba:

Temizlik günümüzse;

Öğlen; zeytinyağlı kereviz, boncuk makarna, yoğurt.
Akşam; Defne'yle bana öğlenden kalanlar, babaya yeşil mercimek & pilav.

Temizlik günü değilse;

Öğlen; yeşil mercimek, pilav ve yoğurt
Akşam; öğlenden kalanlar, ilaveten Defne'ye köfte, bize salata, yoğurt

Perşembe;

Öğlen; sulu köfte, boncuk makarna, yoğurt
Akşam; öğlenden kalanlar, Defne'ye yoğurt, bize salata

Cuma;

Öğlen; zeytinyağlı yer elması, boncuk makarna, yoğurt
Akşam; pideli köfte ya da mantı

Cumartesi;

Öğlen; nohut, pilav, yoğurt.
Akşam; öğlenden kalanlar, ilaveten Defne'ye köfte, bize salata, Defne'ye yoğurt.

Pazar;

Öğlen; ıspanaklı tava böreği, yoğurt
Akşam; pideli köfte ya da mantı.

* Bazen öğlen yemeklerinde kıymalı karnıbahar&pilav ya da zeytinyağlı enginar& boncuk makarna yapıyorum.
* Çorba olarak yaz aylarındaki gibi yiyoruz. İlaveten mantar çorbası pişirebiliyorum.
* "Pilav" yazdığıma bakmayın dönüşümlü olarak bazen pirinç bazense bulgur pilavı oluyor.
* Bazı akşamlar ıspanaklı pizza yapıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac