Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



24 Mayıs 2013 Cuma

Haftalık Menü Önerisi- (Yaz için)

Bugün ne pişirsem? Sağlıklı, damak zevkimize, tüketim alışkanlıklarımıza uygun ne yapsam da yesek? Bu soruları sormak için illa ev hanımı olmaya gerek yok, hatta kadın olmaya bile gerek yok, hepimizin ortak gailesi gırtlak değil mi? :)

"Yemek, yenmek işte budur yaşamın kanunu
Seni yerler yemez isen sen onu"

diye bir nakarat tuttrumuştu büyükbabacığım, hala kulaklarımdadır.

Fark ettim ki, ben aslında belli bir mutfak rutini oturtmuşum, üstelik bunu çok da amaçlamadan. Böylece ne pişirsem derdim bayağı azalmış, sadece Defne'ye yedirme gailem kalmış geride.... Aşağıda yazdığım haftalık yemek programı bizim evde üç aşağı beş yukarı uygulanıyor. Okuduğunuzda da fark edeceksiniz %99.9 evde yiyoruz, buna rağmen ne pişirsem derdim olmuyor. Yediklerimizden bıkmıyoruz da.

Evde olduğum için, Defne'ye her gün yeni bir yemek pişiriyorum, ana yemek ve pilav-makarnada pişirme miktarını az tutuyorum ki, iki en fazla üç öğünde bayatlamadan bitirelim. Çorbada ise bu kadar katı değilim, sadece akşamları çorba içiyoruz, bir kez pişirdiğimde üç akşam yetiyor.

Okuyanlara bir fikir ya da rahatlık verir belki düşüncesiyle ve gelecek sene elimde olması amacıyla yazıyorum menülerimizi.

Pazartesi:

Öğlen; zeytinyağlı enginar, sade boncuk makarna ve yoğurt
Akşam; Defne'yle bana öğlenden kalan yemeklerin yanına köfte. Enginar yemeyen babaya pazar öğlenden kalan bezelye ve pilav. Büyüklere salata, Defne'ye yoğurt.

Salı :

Öğlen; kıymalı taze fasulye, pilav ve yoğurt
Akşam; öğlenden kalanlar + Defne'ye köfte. Bize salata, Defne'ye yoğurt

Çarşamba:

1. Temizlik günümüzse,

Öğlen; kıymalı semizotu, bulgur pilavı, yoğurt.
Akşam; öğlenden kalanlar + (miktar hayli azaldığından) sebzeli dizme. Bize salata, Defne'ye yoğurt.

2. Temizlik günü değilse,

Öğlen; mevsim balığı, patates salatası
Akşam; sebzeli dizme, pilav. Defne'ye yoğurt, bize salata.

Perşembe:

Öğlen; patatesli kabak, pilav, yoğurt
Akşam; öğlenden ve dünden kalanlar. Defne'ye köfte- yoğurt, bize salata.

Cuma: 

Öğlen; kabak dolması, boncuk makarna, yoğurt
Akşam; pideli köfte ya da mantı

Cumartesi:

Öğlen; bir gün önceden kalan kabak dolması, boncuk makarna, yoğurt (pazara gittiğimiz için cumartesi öğlenleri yeni yemek pişirmiyorum)
Akşam; pideli köfte ya da mantı

Pazar:

Öğlen; kıymalı bezelye, pilav, salata
Akşam; ızgara köfte, patates püresi, salata, yoğurt

* Çorba olarak en sık pişirdiğim; yoğurt çorbası, tarhana ve kırmızı mercimek (bazen ezogelin)
* Ana yemeklerde bazen karnıyarık değişikliği yapıyorum. Yemeğin yanında duruma göre mücver ya da cacık da yapabiliyorum.  
* Kuzu kapama da sık olmasa da pişirdiklerim arasında.
* Nadiren de olsa bazen haftasonu öğlenleri dışarıda yiyebiliyoruz, Ya balık ya da köfte ama çok tercih etmiyoruz dışarıda yemeyi. İkindi kahvaltısında dışarda olmak daha çok işimize geliyor.
* Haftasonları biraz "fast food" gibi oluyor ama midelerimizin azıcık "zararlı" gıdalara benim de biraz dinlenmeye ihtiyacım var :)
* Biraz programlı olmak biraz da el alışkanlığım, tüm günümü mutfakta geçirmeden halledebiliyorum çok şükür!
* Bu menüyle pazardan aldığım neredeyse tüm sebzeleri bir haftada bitirmiş oluyoruz. İşin en çok sevdiğim kısmı da bu. Her cuma buzdolabı temizliği ve cumartesi alışveriş....

Bir dahakine hatırladığım kadarıyla kış menümüzü yazacağım, aslında beni en çok zorlayan kış çünkü babamız maalesef kış sebzelerini pek sevmiyor :(

2 yorum:

  1. Ne kadar güzel ve detaylı bir menü. Hep böyle planlı, programlı olmayı istemişimdir. Ama ben de mümkün değil. Evde 5 çeşit yemek olsun o ana canım bir şey ister gider alır pişiririm. :)) Kutluyorum sizi. Ama bunda aslan payı Defne'nin galiba. :))

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim İlhan Bey, darısı başınıza... Ben biraz program ve düzen "hasta"sıyımdır, Defne'den sonra iyice azdı bu durumum :)

    YanıtlaSil

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac