Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



9 Mayıs 2013 Perşembe

Izgara Köfte- "benim köftem"

"Aman yaa, ızgara köftenin de tarifi mi olurmuş" demeyin lütfen. Biliyorsunuz "ızgara köfte" 7'den 70'e herkes için fenomendir, asla vazgeçilmeyen, en tok anlarda bile yenebilen, yanına envai çeşit lezzet uydurulabilen "iyi ki icat edilmiş" bir lezzettir.

Peki en iyi köfte tarifi nedir? Şöyle en lezzetli, pişirince en iştah kabartıcı gözüken köfte? Tabii ki annenizin köftesi :) Hiçbirşey çocukluğumuzun o güzelim anılarında yer alan anne köftesinin yerini tutamaz, en aç anınızda kızartılıveren, yanına pilav ya da patates kızartması eklenen ve "hadi yeseneee" diye dürtülmeden gayet de kendi iştahınızla yediğiniz o mis köfteler !

Evimizin mutfak sorumluluğunu tamamen üzerime aldığım 16 sene boyunca "hah işte bu tarifle harika köfte oluyor" dediğim bir köfte tarifim yoktu. Evet bir takım tariflerle köfte yapıyordum ama hiçbiri benim için yeterince lezzetli değildi. Kasabımızın özenle hazırladığı köfteler, klasik Sultanahmet köftesi, eşimin teyzesinin yaptığı kuru köfteler, eşimin babaannesinin muhteşem ızgara köftesi gerçekten harikadır ama hiçbiri "benim" tarifim değildir.

Konu Defne olunca, "anne köftesi" yapmanın zamanı geldi de geçiyor diye hayıflanırken, kendimi yeni bir denemenin sonunda, çekirdek ailemizin damak tadına uygun köfte ile başbaşa buldum :)

Tarif şöyle;

- 750 gram yağsız dana kıyma,
- 250 gram kuzu döşü
- 1 yumurta
- Yarım demet maydanozun yaprağı (rondodan geçirilmiş)
- 1 büyük kuru soğan (rondodan geçirilmiş ya da rendelenmiş)
- Bayat ekmek içi (rondodan geçirilmiş)
- Kekik
- Tuz
- Çekilmiş karabiber

Tüm malzemeyi yoğuruyorsunuz ve dilediğiniz büyüklükte köfteler yapıyorsunuz. Baharat ve ekmek içi için ölçü veremiyorum. Tamamen damak zevkinize ve köfte harcının kıvamına bağlı olarak değişebilir.

Defne'nin "anneee köfte yapsanaaa" diye bana seslendiği bir anda bu köftelerle karşısına çıkmayı ve bir gün evlenip kendi evine çıktığında bana telefon açıp "anneee köfteni çok özledim" diyeceği günleri şimdiden merakla bekliyorum.... Gerçi halihazırda söylediği "anne bana köste mi pişirdin?" lafı bile dünyalara bedel !

2 yorum:

  1. köstee.:) ben de yapacağım bugün ama benim kız sevmez kösteyi :)

    YanıtlaSil
  2. F'lerle arası yok şimdilik :) .... Köftenin yanına patates püresi yapıp köfteyi onun içine gizleyerek vermeyi denediniz mi hiç? Belki faydası olur? Ya da yoğurda bulayıp vermeyi ? Çocuk iştahsız olunca anne çareleri işte....

    YanıtlaSil

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac