Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



2 Mayıs 2013 Perşembe

Sebzeli Dizme

Sebzeli dizmeyi televizyonda bir yemek programında gördüm. Hem pratik hem sağlıklı olduğu için, tam da mevsiminde yapmaya karar verdim. Köfteyi kızartma olarak seven eşim bile bayıldı. Kesinlikle tavsiye ederim.


Yanına pirinç pilavı bence daha çok yakışır ama ben öğlenden kalan makarnayı tercih ettim. Dolapta yemek varken üstüste yapmayı sevmiyorum. Çoban salata ya da cacık da harika olur.

İlk yapışım olduğundan sebze miktarını tam ayarlayamadım bu yüzden de elimde kalan sebzeler oldu. Onlarla da zeytinyağlı sebze sote yaptım. Birara onu da yayınlarım. Kullancağınız tencere ve kişi sayısına göre malzemelerde ayarlama yapmalısınız.

Bir de taze domates yerine kayınvalidemin geçen yazdan hazırladığı konserve doğranmış domatesi kullandım. Taze domates de salçalı sos da kullanılabilir.

Sebzeli dizmenin sadece patlıcanlı versiyonu da varmış "Patlıcan dizme" diyorlarmış, benim bildiğim ismiyle Kazan Kebabı'dır. Onun tarifi de linkte.

Malzemeler:

- 1 patlıcan
- 1 kabak
- 1 ya da 2 patates
- 2 ya da 3 çarliston biber
- 2 ya da 3 diş sarımsak
- Domates
- Köfte (her zamanki tarifinizle)
- Tuz, isterseniz kekik
- Su
- Sıvıyağ

Yapılışı:

Patlıcanları alacalı soyup 1,5 parmak kalınlığında yuvarlak olarak dilimleyip tuzlu suya koyun. Bu sırada, patatesi soyup yuvarlak dilimleyin. Kabağı patlıcanlardaki gibi yuvarlak dilimleyin. Çarliston biberin çekirdeklerini çıkarıp irice doğrayın. Sarımsakları soyup irice doğrayın. Domatesi rendeleyin ya da küp doğrayın.

Patlıcanları tuzlu sudan çıkarıp yıkayın ve suyunu sıkın.

Karnıyarık ya da pilav tenceresini sıvıyağ ile yağlayın. Kenardan başlayarak köfte+patlıcan+biber+patates+köfte.... şeklinde sırayla dizin ve tencereyi tam olarak doldurana kadar dizme işlemine devam edin. Aşağıdaki görüntü ipucu verebilir.

Tuzunu ayarlayın. Domatesi ve pişirmeye yetecek kadar suyu ilave edin. Kekik serpiştirin. Kısık ateşte pişirin.


Servis sırasında dizili şekli bozmadan tabağa almaya çalışın (biraz zor oluyor :)

Afiyet olsun !


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac