Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



23 Temmuz 2013 Salı

Kıymalı Cep Yakan Bamya

Birkaç hafta önce pazarda bamya görünce çok sevindim. Sevincim, bamyanın fiyatını sorana kadar devam etti ve fiyatı duyunca kulaklarıma inanamadım. Kilosu 10 liraydı, pazarın ücra köşelerindeyse 8. Marketlerde 13 lira civarında. Hayır, organik filan değil, bildiğiniz çiftçi amcaların bamyası. İlk hafta kendimce fiyatı protesto edip almadım, ama sonrasında dayanamadım, fiyatına rağmen artık haftalık alışveriş listemizde bamya da var.

Eşim bamya sevmez, çünkü ekşi sevmez. Ama Defne ve ben bayılırız. Şöyle limonlu, kıymalı bamya yemeği yanına da şehriyeli pilav bizim için harika bir öğle öğünüdür. Doğduğu yıl Defne'ye bamya vermedim, çünkü bilenler bilir bamyanın müsil özelliği vardır, çocuk doktorları "2 yaşına kadar bekleyin" derler. Zaten küçüktü de, geçen yaz 1,5 yaşındayken komşumuzun pişirip getirdiğinden tattırmıştım, fena yememişti ama beni pek tatmin etmemişti. Ancak kışın kayınvalidem buzluğundan yaptığı bamyayı getirip de bizimki lüp lüp yiyince "aha işte" dedim. "Yaz gelsin tazecik alıp yapmalıyım". Ve işte o zaman geldi, gelmesine ama nedir bu pahalılık anlamadım. Belki yazlığımızda daha ucuza bulabilirim. Ülkemizi "tarım ülkesi olmaktan" çıkaran, "sanayi ülkesi" haline getirmeyi de beceremeyen, bu kadar basit bir nimeti pahalı yememize ya da yiyemememize sebep olan tüm politikacılara lanet olsun ! diyip sakinleştikten sonra....

Bamya biraz el oyalayan ama pişirmesi bence kolay bir yemek, eşim de yemediği için 250 gram aldığımda, hem yemek işi çabucacık halloluyor hem de Defne'yle bana bir öğün yetiyor. Zaten bence bamya öyle ısıtılıp kaldırılacak yemeklerden değil, hem vitamini kaçar hem de sümükleri çıkar.

Peki şöyle misler gibi, diri bir bamya yemeğinin püf noktası nedir? Yazlıktaki komşumuz Güner Teyze'nin yıllar evvel öğütlediği üzere, bamya önce yıkanacak, sonra da tercihen havlu üzerine yayılarak kuruması beklenecek ve ardından örselenmeden-derine inmeden bıçakla ayıklanacak. Beni asla ve asla yarı yolda bırakmayan bir ön hazırlık bu. Kesinlikle tavsiye ederim.

Kıymalı Bamya için malzemeler: 250 gram bamya, 1/4 limon suyu, kıyma, bir adet sulu domates, yarım kuru soğan, bir ya da iki diş sarımsak, sıvıyağ, su, tuz.

Yapılışı: Yukarıda anlattığım ön hazırlıktan sonra. Yemeklik doğradığınız soğan, sarımsak, kıyma ve rendelediğiniz domatesi tencereye alın. Biraz sıvıyağ ilavesiyle pişirmeye başlayın ve hemen suyu ekleyin. Su kaynamaya başladığında limon suyunu ve bamyaları ilave edin. Bamyalar yumuşayana kadar, karıştırmadan pişirin, En son tuzunu ayarlayın.

Afiyet olsun !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac