Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



12 Temmuz 2013 Cuma

Yolcu Yolunda Gerek

Sonunda bizim de tatilimiz geldi, bu akşam itibariyle eşim işyerinden izinli. Kısmetse 2 haftalığına yazlığımıza gidiyoruz. O çok sevdiğim, deliler gibi özlediğim Ege'me, 40 yıllık komşularımıza, yazdan yaza karşılaştığım "yazlık arkadaşlarıma", denize, kuma, ağustos böceklerine, çam ağaçlarının mis kokusuna, dinginliğe, sessizliğe ve yavaşlamaya.....

2 haftanın sonunda Defne'yle kalmaya devam edip, eşimi İstanbul'a yolculama projem var, bakalım gerçekleştirebilecek miyim? En çok Defne için kalmak istiyorum. Yazlık ortamında büyümesi, yemesi içmesi daha kolay olur gibi geliyor, temiz hava bol gıda, güzel uykular. Kışa hazırlanması lazım minik kızımın. Çünkü okullu olacak, sınıfları dolduracak.

Orada internete cep telefonumdan bağlanacağım, paketim yeter mi yetmez mi, şimdi yaptığım gibi hergün gevezelik edebilir miyim blogumda bilmiyorum. Sait Faik'in dediği gibi, "yazmazsam çıldıracaktım" modundayım.

Naçizane öneri niyetinde Defne'yle ilgili yaptığım ön hazırlıklardan bahsetmek istiyorum biraz. Malum yazlık da olsa, belli saatlerde eve kapanmak gerekiyor, güneş her saat faydalı değil. 

Daha evvel yazmamıştım oyuncak konusunu, bu ayrı bir post olmalı bence. Ama özetle demeliyim ki oyuncak delisi bir anne değilim ve öyle bir çocuk da yetiştirmek istemiyorum. Dolayısıyla "azı karar çoğu zarar" mantığıyla ilerliyorum oyuncakta. Bu yüzden de alabileceğin en az ama en makbul sayılacaklara yönelmeye çalışıyorum. 

Mesela tam bir kum seti aldım, içinde kova+kürek+kum/su değirmeni+tırmık ve kalıp olan. Kumda arkadaş edinir ya da biz de oynarız hesabı geçen seneki setine ilave olacak. Bunun yanısıra yüzdürmesi için plastik minik bir tekne aldım. Arabada giderken sıkılırsa eline tutuşturmak için minik bir iş makinesi (kız mız demeyin bu kerataların neyi sevip sevmeyeceği belli olmuyor), küçük boyutta bir oyuncak bebek ve kedi yavruları yine aldıklarım arasında. Bunları şu an deliler gibi Defne'den saklıyorum, çünkü yolculukta en gerekli anda ortaya çıkaracağım.

Öğlen saatlerinde evdeyken oyalanması için yapıştırmalı kitaplardan aldım. Yapıştırmalı kitaplar her bütçeye göre var. D&R'daki çocuk bölümünden keyfinize göre bakabilirsiniz. Tercih ettiğim yapıştırmalı kitaplar bir yandan öğretici de. Mesela hayvanlarla ilgili bir tane var. Çiftlik, orman vs diye ayırmışlar, hem hayvanları yaşadıkları ortamla basit bir dilde anlatıyor hem de ilgili hayvan resmini yapıştırmanızı istiyor. İş Bankası'nın yayınları biraz pahalıca ama bence en düzgün olanlarından. 

Kırtasiyeden el işi kağıtları aldım, rengarenk 10'lu setler halinde satılıyor. Bir de çocuk makası. Bir internet sitesinden de meyve resimleri print ettim. Kağıtları kesip yapıştırma metoduyla resimleri boyayacağız. Dönüşte aile büyüklerine ve oradaki komşulara hediye etmek üzere....

Geçen sonbahardan hem ağaç hem çiçek tohumu biriktirmiştim. Elma çekirdeklerimizin hemen hepsi tutmuş onları dikeceğiz, çiçek tohumlarını da ekip bekleyeceğiz. Dolayısıyla klasik bahçe faaliyeti de olacak.

Şimdilik niyetler böyle, bakalım kısmetimizde ne var .....  

9 yorum:

  1. "denize, kuma, ağustos böceklerine, çam ağaçlarının mis kokusuna, dinginliğe, sessizliğe ve yavaşlamaya..."

    Ben de ben dee istiyorum aynısından :)

    Bol keyifli bol dinlenmeli bir tatil diliyorum size. Size de Defne'ye de iyi gelecektir eminim bu değişiklik. iyi yolculuklar.

    YanıtlaSil
  2. Eşim yokken buyur gel Sessizce :) Zeynep ve Defne oynarlar bol bol, birbirlerini örnek alıp daha çok yer ve uyurlar belki :) Teşekkür ederim, en kısa zamanda darısı başınıza !

    YanıtlaSil
  3. Ah ne kadar incesin, çok teşekkürler inan gelmiş kadar oldum. Biz de kısmetse Bayram tatilinde Karadeniz'e kaçacağız inşallah.
    Oralardayken bloğunu unutma emi, seni okumak çok keyifli gerçekten :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Karadeniz gezisi hayalim biliyor musun, benim için bol bol fotoğraf çekip dönünce anlatır mısın oraları? Güzel yorumun için teşekkür ederim, çok mutlu oldum inan.... Herşey internet paketime ve benim teknoloji özrüme bağlı valla :) görüşmek dileğiyle ;)

    YanıtlaSil
  5. Senin için bol bol fotoğraf çekerim bu sefer ama belki bir gün sen de Karadeniz'e gelirsin beraber gezeriz :)

    YanıtlaSil
  6. benimkahvem@gmail.com adresine (benim mailim olur) mail atabilirsen iş bankası yayınları ile ilgili yardımcı olmaya çalışırım.. Şimdiden iyi tatiller diliyorum. Bizleri sensiz bırakma :)

    YanıtlaSil
  7. Size çok mutlu, güzel sağlıklı, barış dolu bir tatil diliyorum. Bence hiç internete bile girmeyin bu süreçte. Cep telefonunuzu kapatın sadece tatili yaşayın. Defne'yi de öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim Sütlü Kahve, nazik önerin için de güzel sözlerin için de :)

    YanıtlaSil
  9. İlhan bey, teşekkür ederiz :) Geleli 5 gün oldu henüz kendime gelebildim, evi toparlamak filan falan daha bu akşam internet işine girebildim. Haberlerden uzak kalmak çok ama çok iyi geldi, zuladaki birkaç yazımdan sonra sanırım varsa yoksa tatil yazacağım :)

    YanıtlaSil

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac