Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



23 Ekim 2013 Çarşamba

Mevlana'dan

Allah der ki, "kimi benden çok seversen onu senden alırım" ve ekler, " Onsuz yaşayamam" deme, seni onsuz da yaşatırım. Mevsim geçer. gölge veren ağaçların dalları kurur, sanır taşar, canından saydığın yar bile bir gün el olur, aklın şaşar. Dostun düşman, düşmanın dost olur. Öyle garip bir dünya, "olmaz" dediğin ne varsa hepsi olur. "Düşmem" dersin düşersin, "şaşmam" dersin şaşarsın. En garibi de budur ya, "öldüm" der durur yine de yaşarsın. 35 yıllık hayat tecrübemle tamaman sabit olan bu söz, tesadüfen facebook'ta karşıma çıktı. Paylaşmadan edemedim. Pastırma yazı tatlı havasıyla bizi büyülese de, güneş geçtiğinde soğuk içimizi ısırmaya başladı. Yağmurların, karın, soğukların eli kulağında. Yeniden kış geliyor, yaşayıp da görenler için. Görüp de anlayanlar için. Her ne olursa olsun yaşamın ve sevginin kıymetini bilenler için.... Takvimlerden Ekim sonu, fark ediyorum ki 1996 ile aynı günleri yaşıyoruz. O sene de 24 Ekim perşembeye, 25 Ekim cumaya denk gelmişti. Gelmişti de, asıl roman orada başlamıştı. Kalbim küt küt, moralim bazen diplerde, kolay değil 17 sene oldu. Tıpkı alıntıladığım gibi, Allan beni onsuz da yaşattı... Bir zamanlar, o en karanlık zamanlarımda bir yerlere karaladığım gibi, "herşeye inat en çok da sinsi düşmanım karamsarlığıma inat, seni yaşayacağım hayat" Ve 17 sene sonra şimdi ekliyorum, "ve herşeye rağmen mutlu olacağım, mutlu edeceğim hayat"....

2 yorum:

  1. Tekrardan başın sağ olsun.. Anne acısı.. Anlayamam seni biliyorum. Ve seni henüz anlayamadığım için hergün şükrediyorum Allah'a. Ama yine de bir lafım vardır. En yakın arkadaşımı toprağa verdikten sonra annesinin halini görünce söylemiştim. Allah benim yokluğumu anneme göstermesin diye. Allah sana da kızının yokluğunu göstermesin asla. Ve inşallah senin yokluğunu da ona çok geç tattırsın.. Eşinle, kızınla, kardeşinle uzun, mutlu ve sağlıklı bir hayat sürmeni dilerim sevgili yaşam notlarım. Annenin de mekanı cennet olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim güzel dileklerin için. İnanır mısın ben de aynısını söylüyorum kendime ve her gün tekrar ediyorum bir anne olduğumu, elimde mutlu etmem gereken bir küçük olduğunu :) Sevgilerimle,

    YanıtlaSil

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac