Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



3 Mayıs 2014 Cumartesi

Çiçek Köşem

Evlendiğimizden beri evimizin en sevdiğim köşesi, çiçeklerimin durduğu yer. Evimizin en serin, hem sabah hem akşam güneşini alan köşesi. Sadece Defne yürümeye başlayıp da çiçeklere alışana kadar yerleri bir müddet değişmişti, sonrasında törenle eski yerlerine kuruldu kıymetlilerim.

Orkidelerin hepsi hediye, benim nişanım, yeni ev ziyareti, Defne'nin doğumu ve sevgililer günü..... Üzerinde çiçekleri gözüken Afrika menekşeleriyse bizim Defne'ye aldığımız hediyeler, diğer iki saksıdakiler menekşelerden birinin yavruları. Kaktüs de babamdan.

Çiçeklerim için özel bir çaba sarf etmiyorum. Güneşi iyi ayarlıyorum, taze hava almalarını sağlıyorum ve düzenli suluyorum. Öyle vitaminlerdi, gübreli topraktı, bekletilmiş suyla sulamaktı vs kurcalamıyorum pek. Yani az emekle çok verim alıyorum diyebilirim :) Bu anlamda hayatımdaki en vefalı canlılar.....

Mavi plastikte ne olduğunu merak ediyorsanız,
Fikir komşumdan. Gerçi ilkokula giderken öğretmenimizin de ödeviydi, evde bakliyat çimlendirmek. Biz de, evet yaşı erken de olsa, Defne'yle benzer birşey yaptık. Plastik kabın dibine ince bir kat pamuk serdik üzerine yeşil mercimek ve nohut koyduk, pamuğu ıslanacak kadar suladık ve üzerlerine ince bir kat daha pamuk sererek hafifçe kapattık. Ara ara suladık, geldik gittik kontrol ettik. Şu an boyları 8 cm.e yakın vaziyette çimlendi, hatta pamuğu atıp toprak yerleştirdik plastiğe.

Defne'ye çiçeklerle ilgili hayli iş düşüyor. Arasıra ondan çiçeklerle konuşmasını istiyorum. güzel sözler söylemesini, kağıttan yaptığımız sulukla sular gibi yapmasını.... Sanırım çiçekler bu küçük kızın şefkatinden hoşlanıyorlar. Bana kalsa hep dert hep dert, kuruyup giderlerdi eminim :)

En vefalım çiçeklerim..... Orkidelerim artık yavaş yavaş çiçeklerini döküyor, menekşelerimden biri hastalandı bayağı budamak zorunda kaldım, annelerinin hastalığına inat yavru menekşelerden ikisi çiçek verdi, bakliyatımız çimlendi, babaannesi Defne'ye bir çim adam hediye etti o da filizlenmeye başladı, kaktüs aynı, sanki azıcık uzamış mı ne?.... Ve en kıymetlilerinden, Defne'nin bahçeden topladığı bir avuç papatya, her daim baş köşemizde !

Keyifli haftasonları !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac