Yaşam Notlarım'a Hoş Geldiniz.



1 Haziran 2014 Pazar

Çilek nedir, ne değildir?

Bir apartman çocuğu olarak büyüyen ben, çileğin toprakta yetiştiğini öğrendiğimde sanırım ortaokuldaydım. Kamptaydık, denize doğru uzanan toprak alanda annem çilekleri gördü ve bana gösterdi, itiraf edeyim o güne kadar çileğin nerede yetiştiğini düşünmemiştim, sadece yeme kısmıyla ilgilenmiştim.

Yine bir apartman çocuğu olarak büyüyen Defne'nin ise durumu farklı. Defne, geçen yazdan beri çileğin toprakta yetiştiğini biliyor, babaannesi sağ olsun her yaz saksılara çilek ekiyor ve toplayarak yeme zevkini Defne'ye bırakıyor. Tam bir çileksever olan kızımın çok şükür çilek alerjisi yok, yani ağzına tıkıştırmak için türlü numaralar üretmem gerekmeden şapır şupur yediği ender gıdalardan. Bana da kolaylık, hem vitamin hem mineral bayağı zengin bir meyve.

Geçen haftalarda Defne'yle yukarda gördüğünüz "çilek etkinliği"ni yaptık. İnternetten print ettiğimiz devasal çilek resmini, el işi kağıtlarıyla renkli hale getirdik. Bir yandan da çileğin nerede yetiştiğini, nasıl toplandığını ve yıkandığını konuştuk.

Bu sene yediğim en lezzetli çilek, pazarda kıyıköşede bulduğum "reçellik" diye satılan minicik olanlardı. Defne'nin çocuk doktorunun da tavsiyesi küçük çilektir. Tarla çileği ya da Osmanlı çileği olarak bilinen tür yani. Fiyatı nispeten fazla olabilir ama emin olun iri kıyım çileklerden çok lezzetli, üzerine şeker dökülmüş gibi.

Çilek etkinliğinin tam da mevsimi, hadi apartman çocuklarımız öğrensinler bayıldıkları bu meyvenin gerçekte nerede yetiştiğini....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Zirve100 Site istatistikleri
Zirve100 Sayac